Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Automatyczne dzielenie modeli

Witam. Tworząc duże mapy do gta sa takie jak np. Gostwon 6 wymagane jest by podzielić modele na mniejsze kawałki. Jak zapewne wiesz jeżeli dodało by się tak wielką mapę jak gostwon w jednym kawałku mogła by się np. nie wyświetlić w grze. W tym poradniku postaram się w miarę dokładnie wytłumaczyć jak w łatwy sposób podzielić taki model na mniejsze kawałki w programie 3ds max 9.

Potrzebne programy:
3ds max 9
scrypt o nazwie "topPlaneSlice". Sam skrypt można pobrać z tej strony i najlepiej go skopiować do folderu \Autodesk\3ds Max 9\Scripts


Przygotowanie modelu
W 3ds max otwórz swój projekt. Ja np. na potrzeby tego poradnika wymodelowałem sobie taką wyspę

http://img19.imageshack.us/img19/323/obrazek1ht

Jeżeli na swojej mapie(wyspie) masz poumieszczane jakieś budynki, drzewa, skały itd. i są one połączone z podłożem(wyspą) należy je oddzielić ponieważ skrypt, który za chwilę uruchomisz może np. budynek podzielić na połowę co w przypadku małych obiektów taka operacja nie jest konieczna.

Po całej operacji powinieneś uzyskać mniej więcej coś takiego

http://img717.imageshack.us/img717/806/obrazek2qt

Jeżeli od mapy oddzieliłeś wszystko co nie chcesz żeby było podzielone w 3ds max przejdź na widok "top" i stwórz "plane" o rozmiarach "212,0 x 212,0"(dlatego takiej wielkości ponieważ przekroczenie takiej wartości może spowodwać ze model nie będą się wyświetlały poprawnie w grze), a gęstość siatki ustaw "1 x 1".

http://img40.imageshack.us/img40/2643/obrazek3rn

Dalej pozostając na widoku top stwórz ponownie "plane" ale tym razem większe niż twoja mapa(wyspa) i ustaw je centralnie nad mapą. Następnie gęstość siatki ustaw tak aby kwadraty nie były większe niż wcześniej stworzone "plane". Czyli mnie więcej coś takiego

http://img838.imageshack.us/img838/8930/obrazek4k

Samo "plane" zostaw w takim stanie jakim jest czyli NIE konwertuj je do np. "editable poli".

Dzielenie obiektu
To co miało być przygotowane zostało już przygotowane i można zabrać się do właściwiej operacji czyli podzielenie mapy(wyspy) na mniejsze kawałki.

Żeby to zrobić najpierw zaznacz swoją wyspę i z menu 3ds max wybierz "MaxScript>Run Scrypt" i uruchom skrypt o nazwie "topPlaneSlice"(sam skrypt uruchamia się w tle i jego aktywność widać dopiero po wykonaniu następującej operacji) i kliknij na wcześniej stworzone "plane"(na to drugie nad wyspą). Tym sposobem powinien zacząć się proces dzielenia mapy na mniejsze kawałki

http://img201.imageshack.us/img201/4764/obrazek5w

Po zakończeniu operacji powinieneś uzyskać mniej więcej coś takiego:

http://img803.imageshack.us/img803/6384/obrazek6g

Jeżeli tak to możesz zabrać się za dalszy ciąg dodawania swoje mapy do gry.

Uwagi
Jeżeli twoja np. wyspa jest bardziej wysoka niż szeroka i ustawisz to takie duże "plane" z siatką nad wyspą to skrypt owszem podzieli je na mniejsze kwadraty ale tylko wzdłuż. Więc będziesz musiał modele, które ciągle są za duże podzielić je ręczenie.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Fajnie zrobiony tutorial, wstawiłem go na stronę:
http://www.gta-mods.pl/artykuly/66/automatyczne-dzielenie-duzych-modeli

___________________
Administrator
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Szybko. Ten poradnik to dopiero wstęp do właściwego poradnika. Nie długo zamierzam napisać jak eksportować mapę z 3ds max i dodać ją do gta sa nawet takiej wielkości jak oryginalna mapa z gta sa praktycznie za jednym zamachem. Tylko jeszcze muszę napisać co najmniej jeden poradnik jak się wykonuje w tym programie pewną czynność.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Sabaru powiedz coś więcej o tym poradniku! :D
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
@up
Sabaru chce zrobić tutek jak stworzoną mapę w 3ds max, nie ważne jakiej wielkość, szybko wyexportować do GTA, oczywiście dzielić ją za pomocą skryptów na mniejsze modele. Nawet za jednym zamachem może być cała ustawiona w grze za pomocą MAP IO.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Tak myślałem, czekam z niecierpliwością. Nie offtopujmy już :P
Postów: 37 Dołączył: 2012-12-25
#
Poradnik dobry, tylko że chodzi właśnie na wersjach podobnież od 8, ja mam maxa 7 :p

___________________
GTA Big Day - największy polski mod do Vice City
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG