Strona główna
Witaj, nieznajomy!

Podmiana tekstur w GTA Vice City

Wymagane programy:



Nieobowiązkowe programy:


  • Photoshop, GIMP lub inny program graficzny


Podmiana tekstur

Zamiana tekstur w Grand Theft Auto Vice City jest dziecinnie prosta, jeżeli ma się do dyspozycji w/w programy. Mam nadzieję, że ten tutorial będzie dla was dobrym początkiem do tworzenia własnych modów. A więc zaczynajmy!

Zaczynamy od wyszukania obiektu, na którym chcemy zmienić textury. W tym przypadku będzie to komisariat policji Little Haiti. Zaznaczmy obiekt i klikając PPM(Prawy Przycisk Myszy) wybieramy opcje Properties widoczną na screenie poniżej. Jest tam wiele wpisów, lecz nas interesuje tylko jeden odpowiedzialny za nazwę pliku, w którym znajdują się wszystkie textury tego budynku- Texture Name.

/public/images/articles/medium/2009-01-22-23-39-13


Klikamy na przycisk Browse obok tego wpisu. W nowo otwartym oknie znajduje się lista znana z IMG Tool`a, w której automatycznie został wyszukany nasz plik txd. Poprzez kliknięcie na niego PPM i z użyciem opcji Extract File(s) kopiujemy ten plik na pulpit lub do jakiegoś folderu. Dzięki tej czynności udało nam się wyodrębnić z całego pliku *.img. ten jeden plik, który jest nam potrzebny do modyfikacji.

Za pomocą programu TXD Workshop otwieramy plik txd., w tym przypadku nosi on nazwę hav_police. Otrzymamy listę, w której znajdują się textury poszczególnych części budynku. W naszej modyfikacji z budynku policji zrobimy znany sklep TESCO.

/public/images/articles/medium/2009-01-22-23-39-57


Mając już gotowe textury podmieniamy zaznaczając je, a następnie wybierając opcje Import. W nowo otwartym oknie wybieramy nową texturę.

/public/images/articles/medium/2009-01-22-23-40-53


Gdy uznamy, że podmieniliśmy już wszystkie tekstury zapisujemy nasz plik txd za pomocą opcji Save TXD.

Kolejnym krokiem jest podmiana starego pliku z teksturami na nowy. W tym celu otwieramy IMG Tool`a. Odnajdujemy nasz stary plik i klikając na niego PPM wybieramy opcje Replace.

/public/images/articles/medium/2009-01-22-23-41-32


Następnie wybieramy opcje Rebuild Archive i odczekujemy kilka sekund, aż archiwum zostanie przebudowane.

/public/images/articles/medium/2009-01-22-23-42-46


Teraz pozostaje nam już tylko uruchomić grę i cieszyć się własną modyfikacją. Oto nasz końcowy wynik.

/public/images/articles/medium/2009-01-22-23-43-15


Rady


  • podczas wyboru textur do podmiany w TXD Workshop dobrze jest mieść uruchomiony w tle Map Editor, dzięki czemu będziemy mieli możliwość podejrzenia, w którym miejscu znajduje się szukana przez nas textura.
  • nazwy nowych textur muszą być takie same jak ich stare odpowiedniki,
  • textury muszą być zapisane w formacie bmp.,
  • rozmiary(szer. i wys.) nowych textur muszą być takie same jak stare, jeżeli je podmieniamy
  • jeżeli podczas próby podmiany wyskakuje błąd: File access denied należy we właściwościach pliku gta3.img odznaczyć opcje Tylko do odczytu
  • textury pobrane ze strony http://www.cgtextures.com/
Dodane przez: fecik
Posting comments to this article is disabled.
Created & Powered by MakG
Wszelkie prawa zastrzeżone