Strona główna
Witaj, nieznajomy!

Tworzenie skinów

Tworzenie skinów do GTA III nie należy do trudnych zajęć, jakby mogło się wydawać. Całość polega na zmianie zaledwie jednego pliku graficznego. Domyślnie w grze są zainstalowane dwa skiny, których nazwy to player i playa2. Rozszerzenie graficzne każdego skina to .bmp (Mapa Bitowa). Jak już wiemy jak to mniej więcej wygląda, możemy przejść do sedna sprawy.

Pliki skinów znajdują się w katalogu skins. Domyślna, dokładna ścieżka to:
Kod:
C:\Program Files\Rockstar Games\GTA III\skins\


Otwieramy w dowolnym programie graficznym jeden ze skinów (np. player.bmp).

/public/images/articles/2009-01-21-15-10-04


Jak widać na powyższym obrazku, skin możemy rozłożyć na 9 części:

1. Głowa (128x128)
2. Spodnie (64x128)
3. Koszula - część przednia (88x128)
4. Koszula - część tylnia (88x128)
5. Kołnierz (40x118)
6. Ramiona (40x138)
7. Buty (33x72)
8. Dłonie (31x72)
9. Kieszenie (64x56)

W nawiasach podałem wymiary w pikselach poszczególnych części (szerokość na wysokość). Zauważ że głowa jest symetryczna i niestety nie da się wykonać np. jednego podbitego oka. Teraz trzeba wykazać się kreatywnością i zrobić własny wygląd postaci.

Po zakończeniu pracy zapisujemy nasz skin pod dowolną nazwą. Ostatnią czynnością jest zmiana skina w grze. W tym celu w grze wchodzimy w opcje gracza:
Kod:
Options/Player Setup


i wybieramy nasz skin:

/public/images/articles/medium/2009-01-21-15-10-31


Jeśli nie zależy Ci na konkretnym wyglądzie, możesz skorzystać z generatora skinów. Wybierasz tylko style głowy, spodni itd., a program sam sklei to wszystko w całość.
Dodane przez: MakG
Posting comments to this article is disabled.
Created & Powered by MakG
Wszelkie prawa zastrzeżone